Kategória:
Nagyvilág, Érdekességek
Cikk írója:
Kovács István
Küldd csomajaidat új helyszíneinkre, akciós áron 799Ft-tól
foxpost.hu
---
Nincs tovább, vége az akciós árakkal való trükközésnek

-----------
Nincs tovább, vége az akciós árakkal való trükközésnek
Az Európai Parlament jelentősen szigorította az árkedvezmények feltüntetésére vonatkozó szabályozást, számol be arról a DLA Piper szakmai blogja. Ez hatással lehet a jövőbeni árakciók kommunikálására, minden valószínűség szerint Magyarországon is. Mutatjuk a részleteket!
Az Európai Bizottság a tavalyi év során elindított egy folyamatot a fogyasztóvédelem területén, melynek a „New Deal for Consumer" nevet adták, és az EU fogyasztóvédelmi szabályainak a modernizálását, valamint a szabályok hatékony kikényszeríthetőségét tűzték ki célul, különös tekintettel az online értékesítésekre.
E szabályozási csomag keretében fogadott el az Európai Parlament 2019. november 27-én egy irányelvet („Directive on better enforcement and modernisation of EU consumer protection"), mely többek között, módosította a fogyasztók számára kínált termékek árának feltüntetésével kapcsolatos fogyasztóvédelemről szóló 1998-as irányelvet (98/6/EK irányelv).
A módosítással bekerült egy új rendelkezés, mely kimondja, hogy árengedmény esetén az eredeti árnak – melyből a fogyasztó kapja a kedvezményt – az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb árának kell lennie.
Abban az esetben, ha a termék rövidebb ideje van a piacon, mint 30 nap, a tagállamok hozhatnak olyan rendelkezést, mely alapján rövidebb időszak az irányadó.
Fontos kiemelni, hogy ezek csak a fogyasztók felé értékesített termékekre vonatkoznak, vagyis a szolgáltatásokra nem.
A magyar jogszabályok és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) joggyakorlata szerint eddig is komoly büntetésekre számíthatott a vállalkozás, ha azt kommunikálta a fogyasztó felé, hogy kedvezményesen vásárolhatja meg a terméket, közben valójában nem valósult meg az ígért árkedvezmény, azonban jelenleg nincs konkrét szabály arra vonatkozóan, hogy mit kell kiindulási árnak tekinteni.
A kereskedelmi gyakorlat szerint, a vállalkozások maguk meghatároznak egy időszakot annak függvényében, hogy az akciós újságjaik, kereskedelmi gyakorlatuk általában milyen időszakot ölel fel.
Ebből kifolyólag általában az adott akciós időszakot megelőző 2, 3 vagy 4 hetes időszakokban alkalmazott eladási árat vesznek figyelembe viszonyítási alapként a százalékos kedvezmény meghatározása során.
Ez a gyakorlat azonban nem fog megfelelni az új szabályozásnak, hisz az egyértelműen kimondja, hogy a legalacsonyabb árpontot kell figyelembe venni, ráadásul az időszakot is meghatározza 30 napban.
Azonban, miután ez az irányelv átültetésre kerül a magyar jogrendszerbe, súlyos büntetésekre számíthatnak azok a vállalkozások, akik ugyan valós, a kedvezményt megelőző árhoz viszonyítják az akciós árat, azonban a megelőző 30 napban volt olyan időszak, hogy annak a terméknek alacsonyabb volt az ára. Nem számít, ha csak pár óráig volt olyan alacsony az ár, amennyiben az volt a legalacsonyabb, abból kell számítani a ténylegesen fogyasztóknak nyújtott kedvezmény mértékét.
A promóciós, illetve különleges szezonális akciók utáni időszakban ez a szabályozás kiemelt vizsgálati területet jelenthet a GVH számára, hisz könnyen előfordulhat, hogy a promóciós időszak után újra magasabb áron kínálja a vállalkozás a terméket, majd pár hét múlva ismét árkedvezményt ad rá, azonban nem a promóciós árhoz viszonyítják az akciós árat. Amennyiben nem telt el 30 nap a kettő között, jogsértő lesz ez a cselekmény, hisz nem valósul meg árkedvezmény a 30 napban fellelhető legalacsonyabb árhoz képest.
Mivel irányelvben történt a szabályozás, aminek nincs közvetlen hatálya, a rendelkezések átültetése a magyar jogrendszerbe még szükséges, vagyis ez alapján egyelőre még nem lehet jogsértést megállapítani, azonban a vállalkozásoknak már most el kell kezdeni az előzetes megfelelési intézkedéseket. Hiszen miután megtörtént az átültetés, minden termékértékesítő – elsődleges és másodlagos forgalmazó kiskereskedő – köteles lesz ennek megfelelően eljárni.
5%-os Spartoo Summer Sales kupon
5% Summer Sales kuponkedvezmény a már leárazott termékekre is a Spartoo-nál, minimum vásárlási összeghatár nélkül!
SUMMERSALES22
-------------------------------
25%-os kuponkedvezmény ORNO termékekre a Masco-nál
A kupon beváltásával 25% kedvezmény kapsz minden ORNO termékre a Masco.hu webáruházban:
időprogramozó egységek; energiamérők és fogyasztás kijelzők; mozgásérzékelők; füst, szénmonoxid,
és egyéb gázérzékelők, csőtörés jelzők; világítási szerelvények; riasztó rendszerek.
ORNO25
A kupon csak lakossági felhasználók esetén érvényes!
további 1,4 % visszatérítés itt meg több száz webárháztól 1-5 % tiplino.hu
..............................
“Digitális névjegykártya? Okosnévjegy? NFC Kártya? Smart Business Card?
Az eszköz még ennyira új,
hogy tulajdonképpen azt sem tudom
minek is nevezhetném leginkább.
Utánajártunk egyenesen a fejlesztőktől mi állhat mögötte.
https://clcme.eu/
-------------------------------------------
-könyvek nyaraláshoz,rendelj itt..
-------
-------------
-
---------------500 Ft kedvezmény a következő 5.000 feletti vásárláshoz!
**** 30 db Pura Vida Nespresso kompatibilis kávékapszula 2269 FT
http://cafenash.hu/
-------------------------------------------------
14 NAPOS PÉNZÜGYI KIHÍVÁS ÉS TRÉNING
Tanuld meg irányítani a pénzt!
Legyél sikeresebb, bánj jól a pénzzel, és fektess be bölcsen! Iratkozz fel a kihívásra és az ingyenes videótréningre, és kezdd el az utazásod a pénzügyi szabadság felé!: Klikk ide
-- Tekintsd meg a mai nap legjobb tippmix tippjeit a kinyeri.hu oldalán, egy többszáz profi sportfogadó által számoló emberi AI rendszer kínálatából.--
HelyiVilága magazin ajánló









Helyi Programok / események
További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók






